14 May 2014

Bogdan ANDRIESCU -Presedinte UNISCAR despre brokerajul in asigurari.

Dezvoltarea constanta a pietei de intermediere din Romania este direct influentata de o serie de factori care includ consultanta, primele competitive si serviciile suplimentare pe care un broker le ofera clientului sau. "Clientul are nevoie de consultanta, iar brokerul, care este reprezentantul sau, poate sa asigure aceasta consultanta si sa ii prezinte oferte comparative de la mai multe societati de asigurare. Practic, brokerul 'scaneaza' piata in functie de nevoile clientului si de riscurile pe care acesta doreste sa si le asigure", a explicat Bogdan ANDRIESCU, Presedinte UNSICAR, in cadrul emisiunii "Ora de risc" difuzate marti de RFI.

"In al doilea rand, intermediarul negociaza prime competitive: stie sa ii prezinte societatii de asigurare clientul, sa-i faca o oferta corecta si adecvata. Acestea sunt elementele care constituie principalul motor de crestere al pietei de brokeraj", a adaugat Bogdan ANDRIESCU.

In cazul unor produse simple, cu precadere RCA, unde conditiile sunt similare, iar polita este cumparata 'din inertie', intervin serviciile suplimentare pe care intermediarul le poate oferi clientului sau. "In cazul politelor RCA, brokerul poate sa ofere discount-uri generoase, avand volume mari si include in oferta costurile de transport. Aici este mai putin vorba de consultanta, ci de serviciile pe care brokerul i le ofera clientului: ii aduce polita acasa, ii aduce aminte de reinnoirea acesteia", a precizat Bogdan ANDRIESCU.

Un alt serviciu suplimentar extrem de apreciat de clienti este reprezentat de asistenta la dauna. "Bineinteles, asistenta la daune este foarte apreciata de clienti: cineva care sa te reprezinte pentru recuperarea prejudicului este foarte important, mai ales ca nu platesti in plus pentru acest serviciu, ci acesta este inclus in achizitionarea politei", a adaugat Presedintele UNSICAR.

Asistenta la dauna, reprezinta, pentru companiile de intermediere, si un argument pentru castigarea de noi clienti. "Acest serviciu este mentionat de catre brokeri de la bun inceput tocmai pentru a-l convinge pe client sa apeleze la serviciile lui", a punctat Bogdan ANDRIESCU.

Sursa 1asig.ro

No comments:

Post a Comment