Dezvoltarea constanta a pietei de intermediere din Romania este direct
influentata de o serie de factori care includ consultanta, primele
competitive si serviciile suplimentare pe care un broker le ofera
clientului sau. "Clientul are nevoie de consultanta, iar brokerul, care
este reprezentantul sau, poate sa asigure aceasta consultanta si sa ii
prezinte oferte comparative de la mai multe societati de asigurare.
Practic, brokerul 'scaneaza' piata in functie de nevoile clientului si
de riscurile pe care acesta doreste sa si le asigure", a explicat Bogdan
ANDRIESCU, Presedinte UNSICAR, in cadrul emisiunii "Ora de risc"
difuzate marti de RFI.
"In
al doilea rand, intermediarul negociaza prime competitive: stie sa ii
prezinte societatii de asigurare clientul, sa-i faca o oferta corecta si
adecvata. Acestea sunt elementele care constituie principalul motor de
crestere al pietei de brokeraj", a adaugat Bogdan ANDRIESCU.
In cazul unor produse simple, cu precadere RCA,
unde conditiile sunt similare, iar polita este cumparata 'din inertie',
intervin serviciile suplimentare pe care intermediarul le poate oferi
clientului sau. "In cazul politelor RCA,
brokerul poate sa ofere discount-uri generoase, avand volume mari si
include in oferta costurile de transport. Aici este mai putin vorba de
consultanta, ci de serviciile pe care brokerul i le ofera clientului: ii
aduce polita acasa, ii aduce aminte de reinnoirea acesteia", a precizat
Bogdan ANDRIESCU.
Un alt serviciu suplimentar extrem de apreciat de clienti este reprezentat de asistenta la dauna. "Bineinteles, asistenta la daune este
foarte apreciata de clienti: cineva care sa te reprezinte pentru
recuperarea prejudicului este foarte important, mai ales ca nu platesti
in plus pentru acest serviciu, ci acesta este inclus in achizitionarea
politei", a adaugat Presedintele UNSICAR.
Asistenta la dauna,
reprezinta, pentru companiile de intermediere, si un argument pentru
castigarea de noi clienti. "Acest serviciu este mentionat de catre
brokeri de la bun inceput tocmai pentru a-l convinge pe client sa
apeleze la serviciile lui", a punctat Bogdan ANDRIESCU.
Sursa 1asig.ro
No comments:
Post a Comment