Felul in care romanii inteleg in prezent nevoia de asigurare a bunurilor
si sanatatii, in contextul inconsistentelor legislative, precum si
atitudinea vizavi de economisire si siguranta financiara, demonstreaza
un grad extrem de redus de educare si informare cu privire la aceste
concepte. Daca ascultam cu atentie ce cred oamenii obisnuiti despre
produsele de protectie financiara, vom vedea ca nevoia de comunicare in
aceasta piata este esentiala. Iar pentru a avea un impact vizibil,
campaniile dedicate informarii in domeniu trebuie sa reprezinte un efort
constant, sustinut din partea intregii piete de profil. Acestea sunt
motivele pentru care Campania Nationala "ASIGURA-TE!" continua cu cea
de-a II-a etapa, pentru inca trei luni.
Asigurarile de locuinte:
Schimbarile
de natura legislativa din ultima perioada au derutat serios romanii,
astfel incat diferentele intre asigurari obligatorii si facultative nu
mai sunt clare nimanui. Proprietarii nu mai stiu exact ce polita trebuie
sa incheie, daca cea facultativa le mai este sau nu suficienta. Si
atunci, in lipsa unei informari corespunzatoare, multi dintre ei decid
sa astepte momentul in care sunt lamuriti pentru a se asigura.
Asigurarile auto:
Pretul este in continuare factorul determinant in alegerea unei polite obligatorii de raspundere civila auto,
arata un sondaj recent realizat pe 1asig.ro. 78% dintre cei care au
raspuns sunt de parere ca romanii pun intotdeauna pretul pe primul plan,
atunci cand incheie o asigurare RCA pentru masina lor. Calitatea serviciilor conteaza mai putin, in principal din cauza lipsei de informare a soferilor.
Asigurarile de sanatate:
Intr-un
sistem medical depasit, de care romanii sunt nemultumiti de foarte
multi ani, care isi arata limitele si problemele in fiecare zi, se
vorbeste de multa vreme despre reforma. Toti romanii o asteapta,
cheltuind intre timp tot mai multi bani pentru sanatatea lor. Nu fac
asta insa prin investitii in asigurari private de sanatate, pentru ca nu stiu foarte multe despre aceste produse, ci platind personalul medical pentru un plus de atentie.
Asigurarile de viata:
Desi
criza nu pare sa fi afectat foarte mult segmentul asigurarilor de
viata, gradul de penetrare al acestora este in continuare foarte mic in
Romania. Romanii inteleg destul de vag cum ii poate proteja un astfel de
produs in eventualitatea unui eveniment nefericit. Sa nu uitam ca,
anual, numai in urma accidentelor rutiere, 10.000 de romani raman cu
dizabilitati si in incapacitatea de a-i proteja pe cei dragi, conform
Asociatiei Victimelor Accidentelor de Circulatie.
In acest
context a demarat cea de-a II-a etapa a celei mai ample campanii de
educare in asigurari din Romania - Campania Nationala "ASIGURA-TE!".
Aceasta este realizata de APPA - Asociatia Pentru Promovarea
Asigurarilor, CSA - Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, UNSAR -
Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare, IGPR -
Inspectoratul General al Politiei Rutiere si ANPCPPSR - Asociatia
Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si
Strategiilor din Romania, cu sprijinul unor importante companii de
asigurari si de intermediere in domeniu.
Astfel, in perioada 20
septembrie - 20 decembrie, vor fi distribuite in intreaga tara peste
750.000 de brosuri informative gratuite. Materialul aduce, intr-un
format atractiv si cu un stil accesibil, informatiile de baza cu privire
la asigurarile auto, RCA si CASCO, de locuinte, de viata si sanatate.
"GHIDUL ASIGURATULUI" va ajunge in Bucuresti si in principalele 20 de
orase din tara - in marile intersectii, primarii, consilii locale,
prefecturi, biblioteci, aeroporturi, gari, expozitii, muzee si in
intreaga retea INFO EU-RO.
Sursa 1asig.ro
No comments:
Post a Comment