26 September 2012

Cum schimbam perceptia romanilor despre asigurari?

Felul in care romanii inteleg in prezent nevoia de asigurare a bunurilor si sanatatii, in contextul inconsistentelor legislative, precum si atitudinea vizavi de economisire si siguranta financiara, demonstreaza un grad extrem de redus de educare si informare cu privire la aceste concepte. Daca ascultam cu atentie ce cred oamenii obisnuiti despre produsele de protectie financiara, vom vedea ca nevoia de comunicare in aceasta piata este esentiala. Iar pentru a avea un impact vizibil, campaniile dedicate informarii in domeniu trebuie sa reprezinte un efort constant, sustinut din partea intregii piete de profil. Acestea sunt motivele pentru care Campania Nationala "ASIGURA-TE!" continua cu cea de-a II-a etapa, pentru inca trei luni.

Asigurarile de locuinte:


Schimbarile de natura legislativa din ultima perioada au derutat serios romanii, astfel incat diferentele intre asigurari obligatorii si facultative nu mai sunt clare nimanui. Proprietarii nu mai stiu exact ce polita trebuie sa incheie, daca cea facultativa le mai este sau nu suficienta. Si atunci, in lipsa unei informari corespunzatoare, multi dintre ei decid sa astepte momentul in care sunt lamuriti pentru a se asigura.

Asigurarile auto:


Pretul este in continuare factorul determinant in alegerea unei polite obligatorii de raspundere civila auto, arata un sondaj recent realizat pe 1asig.ro. 78% dintre cei care au raspuns sunt de parere ca romanii pun intotdeauna pretul pe primul plan, atunci cand incheie o asigurare RCA pentru masina lor. Calitatea serviciilor conteaza mai putin, in principal din cauza lipsei de informare a soferilor.

Asigurarile de sanatate:

Intr-un sistem medical depasit, de care romanii sunt nemultumiti de foarte multi ani, care isi arata limitele si problemele in fiecare zi, se vorbeste de multa vreme despre reforma. Toti romanii o asteapta, cheltuind intre timp tot mai multi bani pentru sanatatea lor. Nu fac asta insa prin investitii in asigurari private de sanatate, pentru ca nu stiu foarte multe despre aceste produse, ci platind personalul medical pentru un plus de atentie.

Asigurarile de viata:

Desi criza nu pare sa fi afectat foarte mult segmentul asigurarilor de viata, gradul de penetrare al acestora este in continuare foarte mic in Romania. Romanii inteleg destul de vag cum ii poate proteja un astfel de produs in eventualitatea unui eveniment nefericit. Sa nu uitam ca, anual, numai in urma accidentelor rutiere, 10.000 de romani raman cu dizabilitati si in incapacitatea de a-i proteja pe cei dragi, conform Asociatiei Victimelor Accidentelor de Circulatie.

In acest context a demarat cea de-a II-a etapa a celei mai ample campanii de educare in asigurari din Romania - Campania Nationala "ASIGURA-TE!". Aceasta este realizata de APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor, CSA - Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare, IGPR - Inspectoratul General al Politiei Rutiere si ANPCPPSR - Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania, cu sprijinul unor importante companii de asigurari si de intermediere in domeniu.

Astfel, in perioada 20 septembrie - 20 decembrie, vor fi distribuite in intreaga tara peste 750.000 de brosuri informative gratuite. Materialul aduce, intr-un format atractiv si cu un stil accesibil, informatiile de baza cu privire la asigurarile auto, RCA si CASCO, de locuinte, de viata si sanatate. "GHIDUL ASIGURATULUI" va ajunge in Bucuresti si in principalele 20 de orase din tara - in marile intersectii, primarii, consilii locale, prefecturi, biblioteci, aeroporturi, gari, expozitii, muzee si in intreaga retea INFO EU-RO.
Sursa 1asig.ro

No comments:

Post a Comment